Fırat Teknokent
page-banner-shape-1
page-banner-shape-2

FİRMALAR ARASI İŞBİRLİĞİ VE KÜMELENME

Savunma Uzay Havacılık Derneği(SUHA)

Ülkemizin talep ve ihtiyacı doğrultusunda Savunma Sanayinde güç elektroniği, yazılım ve gömülü sistemler temelinde bir kümelenme oluşması ve bu alanda çalışan akademisyen ve özel sektör firmalarının teşviki planlanmıştır.

Bu amaçla kurulan Savunma Uzay Havacılık Derneği’ne(SUHA) Fırat Teknokent olarak kurucu üye olunmuştur.

Bu konuda daha fazla iş potansiyeli yakalamak ve Savunma Sanayindeki kurumları cezbedebilmek amacıyla ÜSİ kapsamındaki çalışmalar Roketsan, Havelsan, TAI ve ASELSAN ile yapılmıştır. Fırat TTO üniversite ile birlikte üniversite sanayi işbirliği çerçevesinde geleceğin girişimcilerini de teşvik ederek onlara şimdiden yol açmayı hedeflemekte ve Teknokentin geleceğine yatırım yapmaktadır.

KÜSİ İnovasyon Karnesi

Uluslararası örneklerden de yararlanılarak ülkemizdeki firmaların Ar-Ge ve inovasyon konularında kendi kendilerini değerlendirebilecekleri, toplam 24 parametre ile mevcut durumlarını görebilmelerine imkan tanıyan bir  çalışmadır.

Firmaların inovasyon karnesini doldurmaları halinde;

ü  Firmanın yenilikçilik düzeyinin öğrenilmesine imkan verir.

ü  Firmanın Türkiye’deki diğer firmalar ile yenilik boyutlarında kıyaslanmasını sağlar.

ü  Firmanın Sektöründeki diğer firmalara göre ne kadar  yenilikçi olduğu ortaya çıkar.

ü  Firmanın bulunduğu şehirdeki diğer firmalar  ile yenilikçilik anlamında  kıyaslanmasına imkan tanır.

ü  Firmanın değişik birimlerinin yenilik algı düzeyini öğrenmeye imkan tanır.

ü  Yıllara göre firmanın yenilik performansını izlenmesini sağlar.

 

Burada ifade edilen tüm çıktılara 30-40 dakika içinde ulaşmak mümkündür.

 

Avantajları

  1. Ülkemiz koşullarına özgü, anlaşılması ve cevaplanması kolay sorular içermesi,
  2. Soruların yanıtlanması için bir uzman yardımına ihtiyaç duyulmaması,
  3. İnternet ortamından 7/24 açık ve erişimin mümkün olması,
  4. Tamamlanma süresinin 30-40 dakika arasında olması
  5. Firma içerisinde 6 farklı bölüm tarafından doldurulabilmesi
  6. Anında sonuç vermesi,
  7. TTO ve diğer ara yüz kuruluşlar ile firma arasında sürekli bir ilişki oluşturabilmesi
  8. Öz değerlendirmede kapsamlı bir araç olması.

 

24 Parametrede İnovasyon Karnesi

  1. Bilgiyi içselleştirme
  2. Risk alma
  3. Dış çevreyle İletişim
  4. Firma içi diyalog
  5. Katılımcı karar alma
  6. Tasarım yeteneği
  7. Pazarlama Yeteneği
  8. Teknoloji geliştirme yeteneği
  9. Ürün odaklı inovasyon
  10. Süreç odaklı inovasyon
  11. Ar-Ge’ye ilgi düzeyi
  12. Sektörün rekabet düzeyi
  13. Açık kapalı İnovasyon
  14. Pazarın teknolojik yapısı
  15. Pazar değişim hızı
  16. Yaratıcı liderlik
  17. İnovasyon performansı
  18. İhracat performansı
  19. Ticari Performansı
  20. Üniversite ile İşbirliği düzeyi
  21. İnovasyon için bilgi düzeyi
  22. İnovasyon İçin İşbirliği düzeyi
  23. İnovasyon için öz kaynak
  24. Desteklerden yararlanma düzeyi

 

Dış Faktörler – Kazanılmış Yetkinlikler – Kurumsal Kültür – Çıktılar